Autor: Andreas Claus
Titulky: nakladatelství paprsky
Délka: 1h 33m
Hodnocení: 87%

Dokument se v podstatě skládá ze dvou výrazně neoddělených částí. V první části se dozvídáme o zákonitostech peněz, druhá část je věnována politickému pozadí Evropy, zejména Německa.

V první části se dozvíme například to, proč se finanční krize opakují zkruba každých 60 - 80 let a jak se to dá zařídit. Jak funguje mezinárodní obchod a proč nemá nikdo zájem na pád Dolar. Claus také velmi názorně ukazuje fyziku měnových systémů, vývoj jednotlivých platidel od stříbrných zástav k dnešnímu Euro, které je v podstatě bezcenný papír.

V druhé části vypichuje některé zajímavosti z historie Německa, skutečný statut obyvatel a vztahy mezi státy. Přišla mi škoda, že nezařadil do svého programu detailně Lisabonskou smlouvu, která by byla přesně ten chybějící kamínek skládačky.

Posledních pár minut je věnováno načrtnutí možností, které člověk má, aby se odpoutal od stávajícího systému. Potěšilo mě, že nevyzývá k žádné revoluci, jak se to děje například na konci Zeitgeistu 1, ale naopak ukazuje, že cesta může být pomocí osamostatnění se a návratu k původním hodnotám

Odkaz na stránku filmu ve video.google.com
Komentáře k filmu
Pete
2011-11-29 00:06:20
 
Bože, lidi, myslete. Už v prvních 15 minutách dva zásadní nesmysly... Že když se půjčí 100 000€ a musí se vrátit 105 000€, že to nejde, protože tolik peněz neexistuje. Tady se pan přednášející trochu ztrapňuje, protože si asi neuvědomuje, že peníze obíhají. Jedna 10€ mince může během dne třeba 5x změnit majitele a zprostředkuje tím transakce za 50€. Tedy 100 000€ může zprostředkovat transakce klidně za 500 000€. A když lidé peníze z nějakého důvodu drží a neobíhají tak rychle, přizpůsobí se ceny. Chleba nestojí 20€, ale zlevní třeba na 15€ (ale v dnešní ekonomice centrální banky přidávají peníze pořád tak, že naopak ceny všeho stále rostou...).

OK. A ještě z jiného pohledu. Když si půjčím 100€, zkultivuju pole, nakoupím osivo, zaseju a sklidím a úrodu prodám za 120€... Znamená to, že tu úrodu nikdy neprodám? Že neexistuje těch dalších 20€? Že díky tomu, aby si to někdo mohl koupit musí zaniknout v ekonomice něco za 20€? To bychom jako společnost nikdy nezbohatli a žili bychom jako v den, kdy vznikly papírové peníze.

Nechci v žádném případě hájit současný systém fiat money, ale tahle přednáška je nesmysl už od začátku. Mno, doufám, že se překonám a někdy tu zbývající hodinku dokoukám.

marian
2011-12-15 11:22:02
Pete nemáš pravdu....to že všetci dlžníci nemožu splatiť úrok vraveli aj v dokumente na STV 2 ktorý bol vytvorený-Národnou Bankou Slovenska !!! takže ked to už vraví aj centrálna banka tak to asi bude tak... tiež vraveli že to neni spravodlivé a že je to v podstate určité otroctvo, ale na druhej strane to tlačí na ludí aby boli lepší aby inovovali atd

ostatne ked 10 eur zmení 5 majitelov tak je to 50eur??? to zase ja nechápem :) ked dám desat eur svojmu otcovi on mi dá za to napr knihu, potom otec dá 10 eur mame, ona mu dá za to obed, mama dá 10 eur bratovi a ten dá mame CD, a brat dá sestre tých istých 10 eur čo som ja dal na začiatku otcovi a ona mu za to dá plyšáka...a na koniec dna by som podla teba prišiel domov spýtal sa otca či mojich 10 eur posunul cez rodinu on by povedal áno a ja by som si našiel na poličke 50 eur??? to by bolo potom sveta žiť... :)
karel
2011-12-29 04:25:03
pete, to ze penize obihaji neznamena, ze se tim mnozi a kdyz s jednou 10€ udelam 5 transakci, mam v obehu porad jenom tech 10€.. at obihaji rychle nebo lezi pod matraci

kdyz zasejes a sklidis obili za pujcku 100€ tak jsi sice vytvoril hodnotu obili za 20€, ale nevytvoril jsi ty penize.. that's the point.. kdyz tu (ne)hajis fiat money

smaz si rovnitko mezi hodnotou a penezi a setri slovy "ztarpnuje" a "nesmysly"
promas
2011-05-21 08:02:06
 
P.S. Kto chcete vyhodne investovat ozvite sa na promas@post.sk - toto je moj prispevok - vytvorenie spolocenstva - alebo verejno prospesnej nadacie alebo ak chcete komunity. Obchodujem roky so starozitnymi fotoaparatmi a profesionalnym fotovybavenim. Dokazem vytvorit zisk 100% a viac v priebehu mesiaca. Investovat mozno formou ticheho spolocnika - zmluva u notara podiel na cistom zisku 50%. Je to podla mna lepsia investicia nez zlato. Moj rekord je nakup Telekonvertora Asahi Pentax 67 za 0.99USD a predaj obratom za 102€ ( Pre uplnost dodavam ze k tomu bolo priratane postovne 20USD a zo zisku 102€ bola odpocitana provizia ca 8%)
Mojim cielom je ale pouzit vybrane kusky ako dlhodobu investiciu - namiesto skladovania papierikov v banke...

Ondra
2011-10-20 12:15:02
Rozcházíš se s touto přednáškou, protože taky tvoříš peníze. I když si uskladníš fotoaparáty, potom je stejně zase hodláš měnit za ty "bankovky".
Máme si zajistit potřebné komodity, jako potraviny a postupně dávat sbohem penězům. Mít to potřebné a nehrát hru jiných.
klf
2011-04-30 12:55:08
 
600 trilionů dolarů, nakrkali do sebe dvě nejbohatší židácký rodiny, který ovládaj dějiny a svět, Rockefelerové a Rotschildové. Proč furt hrabou, když si tuhle planetu můžou koupit desetkrát, proč? Židobolševická, nenažraná, krkavčí mocichtá mentalita, morová choroba naší země. Schází se v lesích na okultních, zvrhlejch, buzerantskejch obřadech, převlečený za doroty. Tyhle, kryogenicky udržovaný, teploušský degeneráti, maj ty svý rypáky v každý válce, svinstvu, lžích a podvodech, nelidskýmu zlu a krutostech. Každá vláda, instituce, banka, korporace, tv, tisk, média, a posranej hollywood je ovládán židovstvem. 3000let je nenávidí a vyhání nejeden národ. Trpíme těm bastardům jejich konzum, zlo, lži, globální rozkrádání, diktát a šikanu. Proti jejich novýmu krvavýmu světovýmu zlořádu, elitářství a přihřátýmu satanskýmu kultu nadřazenosti je zrušení peněz, jedinou nekrvavou formou boje a jejich noční můrou, protože sou líný jak prasata. Peníze, židův vynález, by po jejich konci, vysvobodil svět z existenční poroby a jidášům by konečně nastalo peklo na zemi.

Lobogo
2011-08-09 15:08:22
přesně tak, stop zasraným žídovským metodám, které byli mimochodem podrobně popsány již dávno, ale myslím, že se jim to povedlo...zdá se mi že je už nic nezastaví a že to je tak už hodně hodně dlouho
Not alone!
2012-01-09 19:43:33
Je potěšující číst, že těch, co se probudili (Wake up, Neo. :) ...on to nebyl jen kasovní trhák o kung-fu a vůbec tam nešlo o stroje, i když musel být, aby se k nám dostal ;) ) taky není málo. Těch, co už jsou ale na systému tak závislí, je tu bohužel taky dost :/ ...Zbývá jen doufat, že my to během "periody naší generace" tentokrát stihneme ...
Jamal Spack aka No Justice No Peace
2009-12-17 21:38:01
 
velky pan je tento clovek,velky respekt...vsetko dopodrobna opisal cista realita ktora je nam zamerne zakryvana,tajena...keby toto vsetci ludia vedeli tak im to v sekunde padne,je smutne ze je vela takych existuje ktory tomu neveria,chudaci,nevedia zniest cistu pravdu lebo od narodenia ziju v klame,ako my vsetci,ale oni si to nechcu priznat a radsej budu bojovat s nimi proti nam,a to ma mrzi...lebo kazdy rozumny clovek hlada,a kto hlada najde,je uz len na nom ako sa s tym vyrovna...Zacnime od seba ;)

katrin
2009-12-05 14:55:44
 
Bohužel pravdivý dokument. Ale abyste pochopili,je třeba hledat informace dál a víc do toho vidět, kdybych o tadytom tématu nic nevěděla, tak je to nedostatečně vysvětlené (vím, že to ani nejde stihnout) a proto těžší na pochopení.

mila
2009-12-05 00:35:42
 
Ten pan si nevymysli, je potreba si uvedomit, ze ma necele dve hodiny, aby vysvetlil vsechno. To je velmi malo napr. pro cloveka, ktery o necem podobnem nikdy moc nezapochyboval..
Bez chvastani muzu rict, ze to o cem mluvi neni pro mne nicim novym. Diky soustavne cetbe a studiu informací po několik let se clovek muze dopracovat k vicemene podobnym zaverum. Chce to jen o vecech pochybovat, hledat priciny a konsekvence a divat se na veci s odstupem a pokud mozno netendecne. Mne k tomu slouzi to, ze denne prectu nebo aspon prelistuju vice nez 10 periodik. Ona ta pravda tam nekde mezi tim je. Je potreba si ji najit a zformovat si nazor.

magika
2009-11-16 01:24:27
 
Ach jo. Pro někoho kdo někdy studoval monetární ekonomii to je utrpení. Nemá ani moc smysl to nějak konkretizovat. Je to furt to samé: trocha pravdy hromada nesmyslů = absurdní závěry. Nejvíc mě pobavil, když se prohlásil za liberála!!! Doufám, že ho chodí Mises s Haykem strašit :) No jo, jak říkal můj profesor mikra a makra někde na bc. stupni podobným takyskoroekonomům \"A to si vážně myslíte? Tak to vás lituju.\"




Dotaz
2009-11-16 08:18:33
Prosim te teda o vysvetleni : cim jsou podlozene bankovky kdyz ne zlatem ?
Byla by inflace bez uroku ?
Proc si stat musi pujcovat sve vlastni penize ?
a co by se stalo kdyby byly vsechny uroky splaceny ?

sujdo
2009-11-27 01:43:59
teba treba lutovat kamarat mám titul z ekonomie a po prezrti tejto prednasky som zistil ze klasicke ekonomicke teorie su zastarale, naivne a nefukcne . Nemam nastudovane haldy knih ani som neni v hayekovej nadacii ale jedno viem urcite ze ekonomika zalozená na dlhu je cela zlá.A pokial budu po tejto planete chodit ludia ktorých tam opisuje a ako ty co ma Hayekove klapky na ociach tak sa to nezmeni . Len si otvor noviny ráno ale citaj medzi riadkami a rozmyslaj v sirsich suvislostiach niektore fakty z tejto prednasky a musi ti byt nieco nad slnko jasne ze ekonomia by mala pomahat ludom lepsie zit neviem ako ty ale ja sa nemam ako prasa v zite a zivotnu uroven nezvysuju ani ekonomovia ani politici ale vedci(fyzici,chemici, biologovia atd) proste vynalezci. Bez nich by si si ani do auta nesadol lebo by si rano daval sedlo na kona. Takze z toho vyplýva ze peniaze musia mat nejaku realnu protihodnotu a nie dlh ...,ze bude nie obcan, nie stat ale cela spolocnost zadlzena bankam . Jednoduchý dokaz spatnosti Phillipsova krivka (dufam ze vies co to je momentalne aktualna tema na SR hura neni inflacia )sak to je doneba volajuce . Tak kamarat zahod si svoje vysprtane ego a otvor oci .
promas
2011-05-21 07:51:09
Myslime to SMRTELNE vazne. - Ja osobne idem hned v pondelok predat zivotnu poistku a kupim si jednu zlatu mincu... Nie som od fachu ale zaujimal by ma tvoj nazor - ako monetarneho ekonoma - (nerad to pisem , pride mi to ako nadavka...) na navrat k zlatemu standardu. - Ci je mozny v globalnom meritku a ci by to bolo prospesne? Tuto otazku myslim tiez vazne. ;-)
P.
XXX
2009-11-13 08:26:42
 
Vsem ktery tvrdi ze je to konspiracni teorie doporucuju jit k jadru veci, tyhle informace jsou verejne a penezni system takhle opravdu funguje, hodne infomaci je o tom smazano a jedina pravda je ze ten kdo se domniva ze uroky se daji splatit je bude blazen a nebo ekonom. O inflaci a peneznim systemu se muzete ucit cely zivot, ale k jadru veci vas nezavede ani nejlepsi ucitel, protoze vyuka probyha v mezich systemu a on sam jim musi zit, ta odpoved je tak jednoducha az je komicka a pan Clauss neni jediny kdo o tom verejne mluvi, takze az nekdo bude zase mluvit o tom ze je to konsiracni teorie, uvital bych z ceho jeho nazor vychazi a co si pod pojmem urok predstavuje, kdyz dam trem lidem jednu sirku jak docilim toho ze se mi vrati sirky ctyri ? Je lehky rict ze je neco konspiracni teorie, kdyz o tom vlastne nikdo nic nevi.

kubo
2009-11-13 23:29:08
ak by boli zapalky (sirky) platidlo, nevidim v tom absolutne problem pozicat si tri a vratit styri.
Kto v tom problem vidi, vymysli konspiracnu teoriu ;)
DolceGusto
2009-11-23 14:00:16
Kubo, aj keby existovali LEN tie 3 zapalky, ktore si si pozical, naozaj by si nemal problem?
kubo
2009-12-22 10:53:31
tu stvrtu zapalku by som musel asi nahradit inou menou v ekvivalente,zeby kamienkom?
Pozri, za sociku boli prazdne obchody a koruna mala urcity oficialny kurz voci svetovym menam, ktory bol nerealny pre ludkov. Ale ludkovia sa velmi rychlo vynasli a na ciernom trhu nebol problem kupit dolare, cigarety - ameriky, elektroniku, oblecenie, atd.
Dnes je vsak uplne ina situacia, tovaru je dost a objem platidla sa kazdorocne zvysuje - hovori sa asi tomu inflacia. Peniaze neexistuju iba v hotovosti, su aj peniaze na uctoch v bankach, tych je dokonca viac. Takze ten priklad so zapalkami sa mi zda dost odtrhnuty od reality. Poznas nejaku normalnu krajinu, kde nemaju dostatok penazi v obehu?
promas
2011-05-21 08:34:51
kubo kamienok si mozes strcit - my to chceme v sirkach.
Ondra
2011-10-20 12:24:01
Ano Kubo! Sirky jsou jediné platidlo kterému věříme, a proto chceme sirky.
Když nevrátíš 4 sirky, dostaneš Černého Petra a nechtěj vědět, co to v realitě znamená :D
Freedom
2009-11-07 03:38:26
 
Už pět roků nemám televizi a dozveděl jsem se spoustu užitečných informací, které opravdu k něčemu jsou díky za tyto stránky dávají nám naději na lepší budoucnost


kubo
2009-10-27 14:14:47
 
ďalšia z konšpiračných teórií - zámerná manipulácia poslucháča akýmsi skrachovaným finančným poradcom.
Fajn, už si idem na dvor zasadiť mrkvičku a krumple, postavím kurník a nasáčkujem tam zo 10 sliepočiek, vykopem si studňu a som sebestačný.
Ľudkovia, cieľ tejto sračky je jediný a vyplýva už z titulného obrázku - \"To všechno, i moje přednášky včetně této, je k dostání na CD\". Autorovi ide len o jedno - to, čo najviac potiera - prachy.

phobos
2009-11-08 16:47:03
kdyby chtel vydelat, nenechal by to dat na net k volnemu sireni
navic bylo ke konci receno, ze si kazdej referent odnese dvd.. zadnej zisk v tom nevidim
freelife
2009-11-10 11:48:03
to že autor reakce tak agresivně reaguje je normální. Vždyť komu z nás se líbí, že nám někdo chce zničit život a zotročit všechny lidi. Ale je to až příliš reálné. A není jednoduché řešení. Ale když budeme všichni mlčet a nic nezkusíme, tak se jednou potkáme jako naši předci v koncentrácích pod vedením NWOO.
kubo
2009-11-10 18:49:36
Ja mam dojem, ze z NWO si urobili zivnost autori roznych konspiracnych teorii, ako aj pan, ktory ako financny poradca zrejme neurobil velku dieru do sveta a skusa to inym sposobom...
moj recept na prezitie v tychto tazkych casoch je ZSR - zdravy sedliacky rozum ;-)
nihil sine causa
2009-12-14 20:38:54
namiesto neho mas kubo, chory, obmedzeny rozum...este si neodpovedal ako splatis dlh styri zapalky, ked celkovo ich bude len 3. nema zmysel sa s Teboiu bavit, lebo si uplne mimo.
kubo
2009-12-22 10:18:07
mne takato otazka pripada rovnako hlupa, ako keby som si od teba pozical 100 EURovu bankovku a ty by si chcel, aby som ti vratil presne tu istu bankovku.
Ak nieco raz sluzi ako platidlo, ci uz su to peniaze, zapalky alebo kamienky a je toho prechodny nedostatok, ja to povazujem iba za maly docasny technicky problem - ak problem pretrvava, potom to uz asi prestava byt platidlo, nie?
Warrax
2009-10-03 03:43:23
 
Jedno z najlepsich videi, ake som za posledne roky videl. Narozdiel od vymyslenych hrdinov, ktore ludstvo oslavuje z televizie a bulvarnych platkov, tu pred nami stoji skutocny hrdina, clovek, co sa neboji povedat trpku pravdu, a este to dokaze podat s humorom, putavo a hlavne bez zbytocnej ofenzivy. 5*.

Osho changed my life
2009-07-24 00:12:25
 
Rozmyslam, ci si nezbalim plecniak a nespresuniem sa radsej do lesa mimo civilizaciu, ale to by bol druhy extrem. Rozhodne je lepsie pomaly ale isto nepodporovat sucasny financny a politicky system a dat hlavy dokopy a spajat sa s ludmi, ktory to konecne pochopili a planuju vytvorit novu a lepsiu spolocnost (2012). Nie bojom, ale ignoraciou a narusanim dovery k "mrtvej navonanej zdochline".

I´m startin with the man in the mirror...



bathory
2009-07-17 22:35:30
 
very nice!

Mateor
2009-07-16 23:47:51
 
Nespokojený: nevím zda jsem to pochopil dobře, (případně to může být předmětem nějaké diskuse)

ad bod 1) protože ty peníze představují hodnotu vzniklou z dluhu které nemají na pozadí žádný fyzický produkt. Zhodnocují se (viz pokud není v hospodařství co dělat zvyšuje se cena akcií) ale ve skutečnosti jsou to jenom čísla na účtech - pokud by se tyto peníze někde objevily byl by neskutečný přebytek peněz a předpokládám ohromná inflace - zkolaboval by současný finanční systém.

ad bod 2) patrně je asi lepší nechat banky zkrachovat (pro lidi co stojí na pozadí) vypovězením úvěrů a následným pádem akcií než nechat ohromný kapitál nalít do skutečného hospodářství

ad bod 3) takovým krokem patrně zůstane zachovaný finanční systém a lidé co vlastní bankovní sektor budou na svých pozicích stále bez nějaké reformy. Další důvody můžou být v rovině spekulací a konspiračních teorií jako záměrné vytváření depresí, vyvolání válek, redukce obyvatel (viz ve vysokém finančnictví nejde o peníze)

ale nevím, ekonomika není vůbec můj obor a nevidím do toho takže pokud k tomu máte někdo co říct tak prosím diskutujte

petrib
2009-06-29 09:43:56
 
i prisel padly andel neoliberalniho finacnictvi, prohledl a zacal sirit jako verozvest novou pravdu. prominte mi ten biblicky uvod, ale tahle show mi nejvic pripominala sesion spolku studenti pro krista jen s jinou tematikou, ale stejnym poselstvim : prinasime vam pravdu. o nelogicnostech, odporujicich si myslenkovych presmyckach a konstrukcich netreba diskutovat nebo je zkoumat. staci uverit a sirit pravdu dal. amen.

Nespokojený
2009-06-19 03:38:02
 
K přednášce mám několik dotazů:
1) Claus poznamenal, že zůstanou-li peníze na finančních trzích (kasinu), kde budou neustále bobtnat, pak nic se neděje. V zápětí poukázal na obrovský nepoměr světové produkce vyjádřené v penězích ke kasinu a řekl, že to je problém, proto se musí peníze likvidovat krachem bank. PROČ???
2) Snížení zadluženosti (Dluhy/HDP) v 30. letech bylo tím, co bylo cílem (nechat banky zkrachovat - proč?), nebo to byl pouhý symptom (následek) krize?

3) Jak konkrétně využívají domnělí architekti pádů fin. trhů krize ke svému prospěchu? (nová pravidla finančního systému - co z toho? nebo Další půjčky -> úroky -> zisky?)

martin
2009-06-19 00:00:37
 
tak prosim ludia,zacnime konat....
ak sa komunita zalozi,a bude moznost ju rozsirovat,myslim tim pozemky v
okoli konkretneho miesta,ludi/tzv.blaznov/ktori zahodia za hlavu vsetko na com dreli cely svoj zivot bude pribudat,ved ako citam je kvantum ludi ktori suhlasia s touto prednaskou,
treba s tym len fyzicky zacat a systematickou osvetou otvorit ludom oci

Asta-killer
2009-06-16 04:01:33
 
"Souhlasím, že musíme být víc nezávislí - zož založit takovou soběstačnou vesničku i v Česku? ... solární, větrná a vodní elektrárna; ekologické obdělávání půdy a chov dobytka - snad se nějak domluvíme ;-) "

Libor, prepac, zmyslanie mas dobre ,ale toto by trvalo kratko. System by ti klepol po prstoch. Pomocou chapadla s nazvom Europska unia a jej nastrojom: legislativa.

Skvělé
2009-06-09 00:11:57
 
Tento dokument jsem už viděl a jak tady jiní zminují, je potřeba šířit tyto informace dále. Není to o tom aby jsme se zřekli všech vymožeností které nám tato doba dává. Někdo to tak muže aji pochopit? Ale lidi ani nevědí že nadnárodní korporace používají právě proti lidem. Jako například mobilní technologie a jiné? Toto téma je jistě velmi zajímavé a aji složité, takže je potřeba lidem otevřit oči. Zatím vše

kubajs
2009-06-01 13:45:42
 
to punkatux:
podivej se na stranky http://lets.ecn.cz/ například
celý tento sytém se nazývá LETS


Huck
2009-05-31 15:01:58
 
Kryté peníze nejsou problém. A nemusí být nutně kryté zlatem/stříbrem, to byl jen dlouhodobý úzus. Ale něčím reálným a trvalým (typicky nemovitosti) by kryty být měly (taky aby to dlužník neodnesl či nezašantročil).

V zásadě by mělo vznikat v ekonomice více peněz přesně s nárůstem produktivity, popř. dočasně s vyšší potřebou likvidity. Běžně vzniká trochu více kvůli inflaci, která peníze znehodnocuje, ale zase čistí rigidní ceny (např. mzdy) a umožňuje tak lepší rozvoj.

Vezmu-li si úvěr na 5%, tak tím, že oněch 5% splatím (včetně jistiny), tak nevzniknou automaticky nové peníze, jak nám pan Clauss navrhuje, pouze přerozdělím své výdaje peněz v budoucnu jinak. Půjčka a úrok z ní může perfektně fungovat i ve společnosti, kde budou peníze podložené zlatem (při jeho stálém množství) a ekonomika nebude vůbec růst.

Problém vzniká, když se uděluje kredit (vznikají peníze) lidem a subjektům, kteří nejsou připraveni nebo schopni kredit vrátit. Protože pak půjčitel není schopen vrátit peníze vlastním věřitelům. Jelikož tyto krize /run na banku(y)/ vznikají skokově, dochází ke skokové ztrátě oběživa.

Peníze nezanikají pouze v hotovosti a na žiro-účtech, jak tvrdí pan Clauss. Protože dochází k peněžní restrikci, lidé i instituce se snaží vydolovat peníze prodejem akcií - ty pak padají také. Stejně padají fondy z nich sestavené. Klesá i cena nemovitostí - je krátkodobě větší poptávka po oběživu než po nemovitostech.

I za zlatého standardu docházelo ke kolísání a jsou známy historie velké inflace.

Co asi má p. Clauss pravdu je to, že při malé srozumitelnosti záležitostí se velkým finančním společnostem snázeji daří zastírat nekrytost peněz, oddálí se to a protože se to většinou nevyrovná, tak pád je pak o to horší.

S tím souvisí i to vnucování půjček finančními institucemi, je to nemravné a má to tyto konce, neboť si úvěry vezmou i lidé, kteří by si je jinak nevzali.

Rovněž je asi neúnosný dlouhodobý americký deficit. Takový deficit je ufinancovatelný leda růstem (produktivity, technologickými inovacemi). Pokud určitá země svůj potenciál růstu vyčerpá, pak na deficit tvrdě dopadne.

Autarkní hospodaření je fajn, ale asi by během pár let nebyla ta políčka udržitelná politicky. Autarkní v jistém smyslu byli třeba američtí indiáni, dokud jim tam nepřišla jiná civilizace, která byla jako celek efektivnější a tím i mocnější (politicky, mocensky).

Celazkon
2009-12-19 11:46:49
Hm, hezka uvaha. Jedna otazku: cim chces splatit onech 5% uroku? Kdybys to nechtel chapat, jde o to, ze si pujcis 100K, protoze mas 0. A mas vratit 105K, takze odkud vezmes tech 5K, ktere tvori urok?
JM
2009-05-31 08:41:09
 
HLOBKU,ŠÍŘI A DOBU TRVÁNÍ KRIZE URČUJE ČAS potřebný k odstranění nemravné nečinnosti mocných a odpovědných za institucializacvi a toleranci toho, že krev ekonomiky kapitál-peníze, vysály z domácností, podniků a veřejných rozpočtů pijavice lichvy cenové a lichvy dluhové. V krizi kapitál-peníze se z ekonomiky nevypařují, nezmění skupenství, ale jsou smrtonosně nahromaděny u lichvářů.

Strasak
2009-05-27 22:38:55
 
HEzký, určitě se mi to líbilo víc než zeitgeist.

Vessago
2009-05-23 15:46:25
 
Wake up call podobný Zeigeistu. Kéž by se tyto informace dostali k široké veřejnosti.
Což je na nás, abychom šířili povědomí o těchto skutečnostech mimochodem :)!

božka
2009-05-21 23:56:15
 
Vzpomínám na svoji babičku, říkala kousek políčka a užívíme se. Tak jsem si ho sehnala. Ještě nebyla krize a políčko pomohlo. Práce je to, co dělá člověka člověkem a vede k porozumění mezi lidmi. Peníze, které se hromadí přestávají být k užitku a vedou k sobeckosti. Stejně tak jak vesmír je složen z elementárních částic tak i společnost musí mít základní kámen v rodině, která je součástí národa a tento tvoří stát. Největší význam pro člověka má vzdělání, pak se z něho těžko dělá ovce. Se vším souhlasím, jen mi připadá že už to řeklo více lidí před námi a teprve až po nabytých zkušenostech člověk začíná věřit. Role peněz ve společnosti je úmyslně zveličena. Ano věřím, že je skupina lidí, kteří chtějí ovládat svět, aby měli své peníze.A chtějí víc a víc. Zruší stát, zruší národ, zruší svobodu člověka. Teď jsem pochopila ty sci-fi filmy o budoucnosti, o lidech poslušných sloužících elitě a zbytku lidí co bojují za svododu člověka.

jan
2009-05-18 02:00:52
 
internet je z 99% přeplněn bahnem nesmyslů a naprosto nepotřebných informací, zařazuji tento snímek do kategorie té 1% alespoń k zamyšlení. Souhlas s eric, mám podobnou zkušenost, nemá smysl tyto informace šeplsovčanům vnucovat, žijí v iluzi, že současná životní úroveň je tu na věky a věda nám zcela jistě zajistí ještě lepší a zářnější budoucnost. Nevědí totiž, že věda je jen pekelníkův trus. Vyzkoušel jsem reakci na jednom šepls a výsledek: po deseti minutách znechuceně odešel, s tím že to jsou žvásty o ničem a je to nuda, kdyby to aspoň bylo nějaký "péčko" a takových je v každé společnosti bohužel většina. Prostě chléb a hry, dokud je plný žlab může jim vládnout třeba Hitler, je jim to jedno. Mají oči, nevidí. Mají uši, přesto neslyší. Mají cit, ale stejně už nic necítí. Ten nezřízený konzum a materialismus má opravdu na duchovnost naši západní civilizace naprosto devastující účinky. Viz příspěvek kuna, je mi ho líto, oběť systému a vliv tumpachovymytomozkovize. ad1/ dotace z EU příjdou, teprve poté, kdy vláda ČR zašle do Bruselu roční členský příspěvek, který byl v minulém roce cca v poměru 1:1, takže nula od nuly pošla. ad2/No a vláda ČR ten příspěvek zase vybere na daních od kun, které je odvádějí. Kdyby ty daně kunám nesebrala a zůstaly v regionu, nepotřebovaly by kuny žádný dotace. Čím vice kuny odvedou tam nahoru na daních, tím méně se jim potom vrátí dolů. Jakákoli dotace pokřivuje ceny. Žádná vláda na světě nemá zájem na úplné energetické soběstačnosti svých občanů, tohle totiž oslabuje jakoukoli centrální moc. ad3/ kdyby kuna dávala pozor zjistila by, že přednášející nekritizoval peníze jako takové, ty mají sloužit pouze ke směně, aby člověk nemusel vláčet na zádech pytel s obilím nebo se zlatem. Kritizoval systém, ve kterém hrstka lidí má monopol na nekontrolovatelné vytváření peněz za pomocí státních dluhopisů, derivátů, futures, CDS,atd. Žádný úředník z finačního úřadu nemá pravomoc kontrolovat účetní knihy např. naší tzv. ČNB. ta se zpovídá pouze centrální bance všech sětových centrálních bank ve světě, která sídlí ve Švýcarsku. Pro zajímavost naše ČNB je akciová společnost, http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares_es.html.cz, http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/ares_scp.cgi?ico=48136450

Mari
2009-05-12 10:33:33
 
Ahoj, rád bych to promítnul v zahraničí a nepodařilo se mi vůbec najít anglické titulky k tomuto filmu (Andreas Clauss "Geld und Recht").

Neví někdo o něčem?

promas
2011-05-21 08:20:50
JO VIME! die scheiss-englische Englander sollen Deutsch lernen und damit ist das Problem gelöst. - Dies da ist es Wert... ;-)- ved aj oni (... resp. ich predkovia) k tejto mizerii dost prispeli, ked cele storocia zdierali polovicu sveta!
P.
gilraen
2009-05-07 18:16:00
 
Jednotlivec proti systému nic nezmůže? A kdo jiný? Lidi, probuďte se už konečně... Matrix has you!

Strýco Byco
2009-05-05 01:58:50
 
Já jsem to věďál, že s těma penězáma to není jen ták. Velice dobře ten Claus říká i když jsem mňál sem tam pocit, že je to dosti naDeutschelované. Ale jinák má pravdu. Jsme prostě tlupa ovéček békavých, s hlavú k zemičce pěkně skloněnú a popásajúcich se. Žijeme spokojeně, nepřipúšťajúc si, že je venku mimo ohrády aj svorka vlkú, kerá by nám mohla trochu kožúšky načechrat. A tak enem čekáme, či tu ohrádu preskočá a či ne. Ked ne, dobre je a ked áno, tak též je dobre, ale už ne pre nás. A zazvonil mobil, vlk ovce pobil a ked zvonil zvonéc všeckému byl konéc.

Igor
2009-05-04 10:50:39
 
Penize ztratili svuj puvodni smysl... Ted je kazdej jenom potrebuje a chce... Proc asi ??? Protoze se nekdo strasne snazi aby sme ty prachy chteli a potrebovali...... !!!

kri
2009-05-03 14:34:06
 
2 kuna

1, nedostatocne o com svedcia aj filmy ako zeitgeist addendum, studená fúzia, pripadne aj kto zabil elektromobil...proste technologicky pokrok je zamerne brzdeny byrokratickymi zasahmi,, energia "zadarmo" nie je v kurze.

2, vid bod 1,

3, Abraham Lincoln:

"Vláda by měla vytvářet, emitovat a dohlížet nad oběhem veškerých hotových a bankovních peněz, potřebných k uspokojení prodejní síly vlády a kupní síly spotřebitelů. Osvojením si těchto principů, budou daňoví poplatníci osvobozeni od nesmírného množství dluhů."

Wright Patman:

"Dosud ještě nikdo - s použitím logiky a rozumu - nedokázal obhájit, proč si federální vláda půjčuje svoje vlastní peníze… Věřím, že nadejde čas, kdy lidé budou žádat, aby se to změnilo. Věřím, že v této zemi nadejte čas, kdy (lidé) mě a ostatní spjaté s Kongresem obviní, že tu nic nedělajíc sedíme a necháváme pokračovat tento idiotský systém."

4, ateny, sparta, macedonsko za vlady krala filipa II a ciastocne za vlady alexandra velkeho, rimska risa v rannej krestanskej dobe, saraceni, mandarinska risa, mongoli, nemecko...(pripadne lincoln, kennedy)

to je zoznam krajin, kde uroky neboli a vo svojej dobe to boli velmoci.

k papierovym peniazom. asi nik sa nevyjadril na ich adresu presnejsie ako voltaire:

"Paper money eventually returns to its intrinsic value - zero."

kuna
2009-05-03 06:41:04
 
Několik argumentů proti této přednášce:
1) EU poskytuje dotace na podporu zvýšení energetické soběstačnosti (např. obec Kněžice)

2) Vláda ČR poskytuje dotace na podporu zvýšení energetické soběstačnosti (např. program "Zelená úsporám")

3) Zrušení zlatého standardu mělo i pozitivní stránky - státy mohly dávat více peněz např. do vědy a výzkumu, zdravotnictví, a tím se celkově zlepšila životní úroveň

4) Pochybuji, že tento "systém" někdo dlouhé roky plánoval. Úroky existovaly už v Mezopotámii. Papírové peníze vznikly naprosto přirozenou cestou (v Číně se používaly papírové peníze už v 7.století)


ahoj
2009-10-13 21:28:28
to mas asi pravdu ale tam byl urok hmotny
dam ti kilo mouky a ty me das zitra kila a pul
tady mame urok virtualni (penize na virtualnich uctech)
promas
2011-05-21 08:25:47
HAAAAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ. :-))))))))))))) To je TROTTL...
Oldis
2009-05-02 03:54:28
 
Hovori o dvou knihach, jsou v cr k dostani? Docela rad bych si ji precetl.

matrix
2009-04-30 22:31:33
 
...to bolo pekne, gibies...tiež ma to napadlo už dávno...a už na tom aj pracujem...asi to bude skôr, ako o pár rokov... :-)...aj keď mám prachov, ako "pionier šrotu" netešia ma...rozdávam ich deťom na charitu...anonymne...niečo je zhnité v tomto "štáte dánskom", a aj v celom systéme...treba sa odpojiť od matrixu... ...súhlasím s eric, že ľudia reagujú negatívne až agresívne, keď im chceš otvoriť oči...na druhú stranu súhlasím aj s Vlado z Tatier, že ľudia potrebujú takéto informácie...treba nájsť spôsob, ako im dať chrobáka do hlavy a potom ho "živiť"...sú už príliš apatický, informačne a emocionálne preťažení, aby na to prišli sami a ešte aj urobili nejakú "revoltu"...tá revolúcia musí prísť najprv vo vnútri každého z nás, až potom bude vytvorený dostatočný "podklad" na zmenu... :-)

ZAF
2009-04-30 18:55:30
 
První hodinu beru jako parádní, sofistikovanou přednášku o tom jak v současnosti funguje ekonomie a co k tomu historicky vedlo. Bojhužel se to pro mne v druhé části transformuje v socialisticko-nacionalí demagogii. Jednotlivec si proti systému který pan Claus popisuje rozhodně nic neudělá a spoelčnost bohužel není tak vyzrálá na to, aby se jako celek dokázala jednotně postavit za navržené způsoby řešení. Pokud nenastane, jak už historie několikrát dokázala, totalita. Jako celek hodnotím tento dokument jako velmi dobrý.

different
2009-04-28 10:16:49
 
Výborný!

punkatux
2009-04-28 02:58:39
 
Pekne shrnuti toho co jsem si myslel, ztotoznuju se s tim na 100% a budu to pouzivat jako argumentaci, nebo vysvetleni meho postoje.
(akorat nemusim moc ten nemecky humor :] ale to na kvalite nic nemeni, jde o obsah)

Dale by jsem chtel pozadat o strucnou radu nebo vysvetleni, jak to chodi u nas, kdyby se tu nasel nekdo, kdo je toho znaly, byl bych rad :]. Konkretne kam az saha moje pravomoc si vytvorit svoje platidlo a jestli je mozny smenny obchod cehokoliv za cokoliv (myslim tim jestli muzu vymenit neco co ma hodnotu 10 000 Kc za neco co ma treba hodnotu 5 Kc za predpokladu, ze obe strany souhlasi) - a u tohodle me zajima jestli to neni povazovano za nejake danove uniky nebo tak neco. Vim, ze kdyz chci neco vedet, mam si to nastudovat, ale protivi se mi ucit se do detailu podstatu systemu, ktery me okrada. Takze staci okrajove, predem diky :)

A zdravim vsechny, kteri navstevuji tento web

Spotter
2009-04-26 22:20:57
 
Jmenuje se Andreas Clauss (to kvůli dohledání jeho další činnosti)
jinak:
http://media.bloguje.cz/677991-penize-jako-dluh.php

jojo
2009-04-26 17:01:03
 
gibies hezkej komentar

pierot
2009-04-25 23:16:11
 
...

Béňa
2009-04-24 22:58:08
 
Krásná přednáška, když se do mě na fakultě snažili mechanicky nadrčet teorie mikro a makro ekonomie, pořád mi tam něco nesedělo :). Nechápu jak můžou státy žít neustále na dluch, který se rok od roku zvedá atd... Ne že bych chtěl hájit islám, ale jestli vím tak tam je půjčování peněz na úrok trestné, ne? Nooo má to něco do sebe.

gibies
2009-04-24 20:59:56
 
Skvelý príspevok. Všetci si tu sedíme, obchody fičia, prachy sú, potraviny kúpiš, načo sa zohýňať ako kone a drieť na poli, ako tí sedliaci naši predkovia.Smrad a pot. My už sme niekde inde. Máme prachy. Za ne kúpiš všetko. Manuálne pracovať? Môj syn by povedal že nedôstojné... A o tom to vlastne je. Andreas nás upozorňuje hlavne na to, že sme zabudli pracovať. Manuálne. Všetci sme managéri, doktori, ing. Že murár? Neviem kto to je, ale hodím to do Googlu. No ilúzia ako vyšitá. Máme to radi. Hrať sa na to, čo vo svojej podstate nie sme. Ale povedz pravdu bláznovi, ktorý má prachov ako pionier šrotu.Za chvíľu by si bol na cvokárni. Odpísaný. Znemožnený. Tak hráme tú hru všetci. Tie Monopoly, to sme my. Všimol si niekto, koľko pribúda samovrážd a ich pokusov? Naše duše už nemôžu, a naše egá ešte stále vládzu. Zažila som to. Zažívam to. Stopla som to už pred rokom. Žiadne pôžičky. Musím vrátiť všetko. Potom budem slobodná. Žiadne úverové registre, žiadne zmenky. A že ich bolo a ešte aj je. Keď to zvládnem, premýšľam o malom pozemku niekde pri lese, mimo mesta. Manžel už pripravuje systém energetickej nezávislosti. Žiadne elektrické zástrčky. Takýto zdroj už nebude funkčný. Môj syn sa na mňa pozerá a neverí. Jeho matka, úspešná vrcholová managérka farmaceutickej spoločnosti, hovorí o tom, že si o pár rokov nebude mať do čoho zapnúť svoj laptop, nebude si môcť zavolať donáškovú službu s jeho obľúbenou pizzou.. Neveriacky na mňa pozerá a keby ma nepoznal, určite by poznamenal, že na niečom fičím. Ja ako jeho matka, chcem zahodiť všetko, na čom som 15 rokov pracovala, alebo drela ako kôň. Tie stresy, nadčasy, prachy.. Chcem byť na vidieku, chovať kozičky a ovce, mať tam svoju rodinu, môjho psa. Cítiť ako vonia vzuch ráno, vidieť rosu na tráve, poďakovať sa za to, že svieti Slnko, pozerať sa na krásu hviezd a byť vďačná. Za to, že tu môžem byť. Nie je náhoda, že celý tento humbuk okolo krízy prichádza teraz. nastúpil vek Vodnára, ktorý rúca materiálne hodnoty a istoty. My sme totiž zabudli a to je škoda, že najväčšou hodnotou na tomto svete je láska. Nedávame ju rodičom, nedávame ju partnerom, nedávame ju deťom. Nedávame ju ani sami sebe, ale hlavne, nepreukazujeme ju ani Zemi. Na záver by mala platiť rovnica: kto koľko berie / energie, zásob, vody, jedla atď/ mal by rovnakým dielom aj vracať našej matke Zemi. A tiež s láskou ....
Tak miláčikovia, vyhrňte si rukávy, začnite zháňať v katastroch nejaké role po predkoch,šetrite, nežerte, povedzte deťom že tento stav je už trvalý / tak nech nevolajú cvokárovi že ste sa nervovo zrútili od stresu/ vypnite tie debilné mobily aspoň keď máte víkend, skúste si chvíľu posedieť len tak a spomeňte si čo ste túžili robiť keď ste boli deťmi, začnite snívať, a hlavne milujte ľudí okolo seba..

Mitgeiv
2009-04-23 17:05:07
 
Lid versus Žid potřetí , klap:)

Vsadí si někdo proti Rothschimu?nikdo?
-výhra bude vyplacena ve značkovém porcelánu,samože s pokličkou ;)
kurz je plovoucí,nejen vodníci už se slítávaj na čumendu z celé galaxie :)

Máyské legendy praví že roku 2012, cituji: "Jakmile se čtvrtý roh Země posadí na temnou trhlinu, otevře se nebeský kosmický portál a uvězněné duše budou sklizeny."

-do sklizně ještě daleko , si ještě užijou než odvanou..
-v němectví si zrovna nejedu no držím palce,kdyby to pomohlo aj levačku od srdce bych třeba s pokřikem vítězi předpažil(nebo předkop kdyby se dalo s rozběhem do té Ročiho prdele..:) ale ovcolid by stejně nepochopil..


Chorosh
2009-04-23 12:50:41
 
Jen by mě zajímalo co asi chtěl jako protihodnotu za ty jeho knihy :)

promas
2011-05-21 08:31:46
Ja myslim, ze asi chcel primerany autorsky honorar. - Ja na jeho mieste by som si ho urcite zapytal...
hanzi
2009-04-21 23:57:12
 
Rozhodně, je to vyjímečný dokument! A jsem pro to jej nejen šířit, ale opravdu prozkoumat možnosti které všichni máme a něco udělat! Co se týče o nucení informací. Copak to není právě to co masmédia denně dělají?Naopak čím dostupnější tyto informace budou tím snažší to bude mít kdokoli, kdo je třeba teprve na váškách a chybí mu ta potřebná kopačka do zadku. Takže děkuji za tyto a podobné stránky!

Vlado z Tatier
2009-04-21 19:28:40
 
nesuhlasim s eric. ludia potrebuju podobne informacie, aby sa im otvorili oci... dufam, ze ludia pochopia o co na tomto svete ide, a vyzyvam VÁS ČEŠI: nedovolte zaniku ceskej koruny, robte vsetko pre to aby ste nemali euro!! my na Slovensku sme uz predany, uz nas maju v hrsti... je to smutne

eric
2009-04-21 12:57:02
 
:-)súhlasim nedostatok informácii zhoršuje situáciu medzi ovcami čumiacimi denne na TV . Aj som mal kedysi pred rokom dostalchuť šíriť informácie ďalej atd... Ale po niekoľkých pokusoch..som pochopil, že: ovciam vyhovuje byť ovcami a ich to jednoducho nezaujíma!...Všeobecne väčšina ľudí týmito informáciami pohŕda, pretože im to rozvracia ilúziu v ktorej si už zvykli žiť v tomto svete :-(... A nikomu už vnucovať nič nebudem..každý z nás má slobodnú vôlu a keď som si dokázal hľadať informácie -ja- tak to dokážu aj ostatní bez mojej pomoci...A hlavne sa preboha nesnažte niekomu akože "pomaáháť dostať sa k informáciám" :)))...ľudia reagujú veľmi agresívne a budú vás považovať za obťažujúceho dotieravého blbca ..No ale som rád, že existuje táto stránka a aspoň vďaka nej viem, že v tom nie som sám..
A zdravím týmto všetkých čo navštevujú túto stránku :-)


Revolta
2009-04-21 09:19:12
 
Myslím, že i hloupá ovce pochopí pokud chce. Neinformovanost vše zpomaluje. Zprávy, které lovíme na netu by měly běžet ovcim v masmédiích. Jak je tam, ale dostat? Každý kdo tyhle stránky sleduje chce něco udělat. Tak pojďte společně něco vymyslet! Čekat můžem u přemýšlení. A díky za vedení stránek, zpříjemnilo mi to lov :)

Pluto
2009-04-21 08:28:43
 
Co dodat. Výborně. Je na čase něco změnit, a nejdřív musí začít každý sám u sebe.

Libor
2009-04-20 23:54:22
 
Ahoj. O světový systém a jeho nápravu se už zabívám od dob Zeitgeist. Tenhle chlapík to skvěle přednesl (btw díky za titulky). Souhlasím, že musíme být víc nezávislí - zož založit takovou soběstačnou vesničku i v Česku? ... solární, větrná a vodní elektrárna; ekologické obdělávání půdy a chov dobytka - snad se nějak domluvíme ;-)

Lada
2009-04-20 22:08:19
 
Jsem rád že jsem viděl tuto přednášku a věřím že pokud to uvidí dostatečné množství lidí že se nenecháme upsat.

Škoda jen že plno lidí již dnes žije od rána do večera prací a nema čas ani na takoveto přednášky a pak se diví že žiji jen proto aby splatili svoji hypoteku.
Otroci

lmsopot166
2009-04-20 20:44:47
 
Opravdu poučný a poutavý dokument!!! Dá se říci,že s jeho názory souhlasím na 100%!!! Postavme se této zločinecké finanční mafii,nebo zbytek svého života prožijeme v otroctví kapitalistického imperialismu a s námi i naši potomci!!! :-(

Choronzon
2009-04-20 17:53:54
 
Obsahově podobné jako "peníze jako dluh". Rozhodně doporučuji.

Piko
2009-04-20 17:05:35
 
Som rád že sa sem táto prednáška dostala,keď som ju prvý krát videl vravel som si že by sa zišlo umiestniť ju na takýto server no nedúfal som že sa to naozaj stane,som veľmi rád.Ďakujem.